Han är värd att nämnas..

Älskade finaste BREGO 

(null)
Finns seriöst ingen som du... min dröm har vart en svart Nordsvensk... 
jag hade den dagen bestämt mig för att sälja shettisarna, Endre behövde en kompis i som storlek, men skulle vänta till ja fick nys om en svart/mörk nordis... 
samma dag ringer en bekant och berättar om en familje tragedi, i denna tragedi finns det 2 små hästar. Varav en Nordsvensk.. min första fråga (larvigt men sant) vilken färg har den?! 
SVART... 😱 
Nu till det negativa, han är hingst .. 😤
Livrädd var första känslan... 
hur skulle ja fixa en hingst, varför hade dem kvar honom som hingst osv... 
bestämde mig för att åka o hälsa på dem..  
Min magkänsla sade, vilka snälla & fina ögon han hade, inte så mkt man o lagom stor... hmm... 
Bestämde oss för att iaf hjälpa dem.... 
tog en evighet & lasta dem, tänkte.. vad har ja gett mig in på.. men hem kom dem.. 
(null)

(null)

(null)
Det visade sig att han var sååå himla trevlig, snäll  & såå schysst och väluppfostrad för att vara en HINGST.. 
inte alls skrämmande.. 
han är snällare att hantera än min ouppfostrade Mario!  🤢

Tyvärr funkade det inte ihop med Endre! Dem slår ihjäl varandra! Endre e väldigt hingstig själv och börjat rida på stona osv... 
så har nu beslutat sen en tid tillbax att sälja Brego.. 
Som var min dröm... 
mitt hjärta brister... 

I morgon åker DU mot Härnösand! 💖
(null)
Älskade Brego! I morgon när du kliver på lastbilen kommer det svida! 
Trodde inte det skulle göra så ont! Trodde inte du skulle fastna på så kort tid! 
Men e säker på att du kommer få det kanon i Norrland och ja kommer & hälsar på dig! Älskade häst! ❤️ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0