Jag tycker livet e svårt...

Någon som håller med eller som tycker tvärt om... alltså hur skall man orka med allt o hur skall man få ihop allt! 
Idag vart kanske en maxad dag, men i alla fall! Hmm... helt körd ikväll... 
kom hem för typ 20 minuter sen, o ligger redan i sängen! Vill bara sova nu... hmm.. inte riktigt rätt... 
men när ja kommer hem efter en späckad dag som började med att gå upp vid 6 o ge hästar/kaniner o så fick hunden hänga på ut o kissa.. drog iväg till första dagen på skolan! Följer en elev som sitter i rulle tillfälligt! Mkt kul! Givande att följa en klass o en hel skock med barn! Träffa trevlig personal o vara ute i underbar sol. ☀️

Anländer hemma igen ca 16.40,  för att typ vända i dörren... träffa min kontakt person och gå på bio! 
Möta henne i stan kl 18... den lilla tiden klämde ja in o hälsa på mina älskade barn!
Satte igång dem så dem gjorde läxorna och så fixade ja korvstroganoff! Så pappan i familjen slapp. Tänker han e trött efter arbetet! Hängde en tvätt o satte på en ny oxå... 

SKA LIVET VARA SÅHÄR...?! Ok, inte alltid såhär späckat... men iaf... 
men då tänker ja, var ja tvungen o börja med maten...?! Men det gjorde ja ju för att barnen e hungriga o sambon trött... läxor skall göras... (iof han dem juh göra det innan ja åkte). 
Men iaf... lever med endast dåligt samvete att dessa uppgifter är mina... för att ja skall duga som mamma & sambo, vad är det för knasiga tankar! Vet iof att igår kom jag hem till dukat bord efter ha gjort naglar... så visst hjälps vi åt! 
Men vilka spöken ja har i huvudet! 
För att landa hemma igen vid 21.40, efter o fixat flingor & frukt till barnen på Ica! För att gå ut o ta hand o vattna, kaniner o fodra våra eller mina små liv! 
Funderar starkt på att minska ner, för hur skall ja orka med detta i längden?! 
Hunden har inte fått någon promenad... 
är han värd att ha det såhär... Nae.. tyvärr inte! Men han är ju en i våran familj! 💖🤢😩

Livet e faaan svårt... när ja bodde i vånga! Kände ja aldrig dessa konstiga känslor som gömmer sig under min hud.. ja behövde inte göra mig till för att känna att ja duger... varför har det blivit så... hmm... 
jag vill tillbax till landet & skogen o gärna hyra ett ställe... 💖 


(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0