Skräpet

Belive in Frost eller Bottel, eller som vi kallar henne "skräpet"... 😃 
Maria & Niklas trav häst som mirakulöst överlevde att modern dog vid fölningen! 
Hon e efter kroppsligt o även psykiskt! 
Det har tagit lååång tid för mig att få henne att acceptera mig! Ja skulle köra in henne! Men hon var långt ifrån redo att köras in! 
Slog med bakbenen, bits och levde rövare när hon kom! Nu kan ja äntligen kratsa hovarna runt om, utan att hon sparkar o bits! 
Först trodde jag att vi aldrig skulle komma förbi detta... leda henne i grimma innebar att hon sprang på mig, förbi mig o ja.. noll respekt för människan! 
Så lugnt o metodiskt har vi dels satt ner foten att inte okej, samtidigt fått henne att lita på mig och tycka att ja e ganska rolig! 🤪  

(null)

(null)

(null)


Vi har jobbat med kroppen även backat i uppförs backen! Traskat rakt ut i buschen, lyfta på tassarna och även hängt på som hand häst tsm m världens bästa Endre! ⭐️

Hon har under resans gång haft gjord på sig, träns & bett i munnen! 💪 
Det tråkiga är att när hon blir osäker tar hon till sparkandet! 🙉 

På återseende!! 💖



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0