Dagens fundering

Hur är livet som vuxen!?
 Två barns mor, sambo, ägare till 15 djur (tsm med husse)... jobbar halvtid på butik! Ny exad undersköterska... 
hur skall livet vara, jag lever absolut för mina barn, dem e det absolut viktigaste i mitt liv! Men även jag måste ju klara av livet.. 
Jag har en tanke i mitt huvud hur jag vill att det skall vara, var på väg dit.. ja minns hur det kändes i kroppen! Ja mindes hur bra ja mådde.. det som saknades då, som finns nu är ju djuren! 
Men djuren tar oxå mycket tid, för man kan inte bara ha dem, djuren kostar oxå pengar, som gör att jag måste arbeta mer än om ja inte hade dem.. o då tar dem tid från min tid tillsammans med barnen o tid från att leva här o nu... 
djuren tar oxå tid från mitt liv som ja hade då... hur skall ja tänka.. hmm... 
när jag/vi hyrde hus, var det mycket enklare.. vi kunde bo i hus, i skogen o det var oerhört mysigt men vi hade inte det ansvaret som när man äger.. man betalar endast en hyra... på så sätt behövs det inte lika mkt pengar in... hmm... 
man blir allt vilsen... nu har vi iof två, eller 1,5  inkomster in, men det e ändå mer o betala, mer jobb, mera måsten... men måste som barnens tid är inte den det viktigaste måstet. Att vi inte bara är här fysiskt utan oxå psykiskt, hela ja.. annars kan det va...
visioner som man vill skall bli färdiga o jagandet på att få ihop pengar till saker man vill få till i sitt egna ägande... hmm.. 
Detta eviga jagande...Just nu har väl mkt gott emot oss... men iaf... förr var det inte samma jagande... 
kanske skall vara tacksam för vad man har... o sluta sträva efter mer... iaf inom det materiella... kanske skall sträva efter mer kärlek till varandra, mer tid o ork för att orka vårda relationer i sitt liv! För vad vore man utan dem... 
Tex sätter vi grunden till våra barns framtid nu, deras värderingar om vad som är viktigt i livet, strävan efter värre saker eller nyare bil eller mer pengar på sparkontot, eller skall man få i dem värderingar som tacksamhet för vad man har, att vi är friska, tiden med sig själv och sina nära o kära.. vikten av att vara nöjd och lycklig! 
Vad är lycklig...?! Hur är man då?! Fråga dina barn... om dem e lyckliga.. fråga dig själv... hur känner dem/du lycka, vad är lycka... säger dem att dem e lyckliga för att dem har en ny cross eller en ny iPhone eller för att dem har en egen häst... så är det enligt mig en materiell lycka... är det lycka på riktigt..??? 
Hur är det för dig?! 

För mig känner ja känslan o energin som mina barn ger mig, när vi åker upp till struts sjön o grillad, badar på sommaren, fiskar eller hösten o värmer oss vid brasan! Finns ingen teckning på telefonen o man kan inte facebooka... o man lägger sin energi o fokus på varandra.. man har fokus på varandra... det vet ja att mina barn uppskattar, men måste komma dit även hemma! 
Kan vara så enkelt att man spelar spel eller kort tillsammans, städar ett rum tillsammans! Inte glor på en film tillsammans, eller att man sitter med varsin telefon... 

Mycket djupa funderingar idag! 

Vad är det värt... vad vill ja att mina barn skall komma ihåg från sin barndom.. som jag, när pappa borsta mitt hår efter ja duschat när ja kom hem från ridskola ... eller att ingen var med mig på ridskolan... var någon intresserad av vad jag gjorde där?! 
Är ja intresserad o visar mig seriöst inteesserad av vad mina barn gör på tex fritids gården eller på fotbolls träningen! Det viktigaste vi kan ge någon är våran TID! Inte bara våran fysiska tid, utan hela våran uppmärksamma tid! ❤️ 
Det skall ja jobba på.... 

Kommentera gärna om det e någon som läst hela inlägget 🙈 

Kärlek till er alla! 💖 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0